5 vecí, ktoré nikdy nerobte večer pred spaním
5 vecí, ktoré nikdy nerobte večer pred spaním

5 vecí, ktoré nikdy nerobte večer pred spaním



Veselé, svieže a energické vstávanie začína vhodným večerným rituálom. Keď ste doteraz nemali žiadnu zabehnutú rutinu pred spaním, potom je najvyšší čas, aby ste si ju vytvorili. Tu sú pre Vás najlepšie tipy!


To, či sa ráno zobudíte plní elánu, s dobrou náladou a oddýchnuto, veľmi často závisí od toho, aký bol váš predošlý večer. Pokiaľ sa vám často stáva, že ste ráno podráždení, unavení a nesústredení, potom je možné, že by ste sa večer pred spaním mali vyhnúť nasledujúcim 5 veciam.

Tu je pár vecí, ktoré ku koncu dňa nerobte za žiadnych okolností, pretože môžu zle vplývať na kvalitu spánku a môžu narušiť pokojný spánok.

1. Výdatná večera

Asi nepočujete prvýkrát, že sa neodporúča jesť večer po šiestej – siedmej hodine. Nie náhodou. Pokiaľ konzumujete tesne pred spaním veľké množstvo potravy, alebo ťažké jedlá, potom tým dosiahnete to, že svojmu žalúdku zadáte „úlohu” práve vtedy, kedy by chcel oddychovať. V noci, rovnako ako celé telo, aj tráviaci trakt vstúpi do obdobia regenerácie, čo znamená, že potravu určenú na strávenie nedokáže spracovať tak rýchlo, ako by to urobil počas denných hodín. Zlé sny, narušený spánok s častým prebúdzaním, je výsledkom toho, že ste sa na noc uložili s plným žalúdkom. Preto odporúčam, pokiaľ je to čo i len trochu možné, dodržte odstup 2-3 hodín medzi časom odchodu do postele a posledným jedlom. Najlepšie je, pokiaľ si na večeru dáte už iba ľahký šalát, prípadne malý rastlinný jogurt, semienka a liečivé čaje bez kofeínu.

2. Veľa obrazovky

Spomedzi všetkých zlozvykov je azda najťažšie čeliť tomuto. Rôzne „mašinky“: smarfóny, monitory a obrazovky televízorov vyžarujú zo seba silné, ostré svetlo, ktoré sa dostáva so našich očí, ktoré ho vníma ako slnečné žiarenie, čiže narúšajú náš prirodzený biorytmus. Ľudský organizmus je citlivý „prístroj”, aktívne a pasívne obdobie si vytvára na základe vonkajších podnetov. Nakoľko sa stalo súčasťou nášho moderného života, že aj v noci si doma robíme denné svetlo a až do momentu, keď si ideme ľahnúť, plávame v žiari svetiel a monitorov, niet divu, že keď zrazu vypneme zdroje svetiel, nedokážeme zaspať. Naše telo potrebuje prítmie, aby začalo produkovať látku menom melatonín, ktorá je zodpovedná za vznik pocitu ospalosti. Táto signalizuje organizmu, že je večer a najvyšší čas ľahnúť si. Keď chcete, aby ste boli v momente, keď si idete ľahnúť, už ospalí, potom je dôležité, aby ste sa minimálne hodinu pred spaním už nevystavovali svetlám obrazoviek a svetiel. Počúvajte hudbu, zapáľte si vonnú sviečku, relaxujte odparovaním Manna levanduľového esenciálneho oleja, vďaka čomu sa ponoríte do ríše snov tak, že si pri tom rozmaznáte aj svoje city.

3. Silné vône

Prirodzené, jemné, prírodné vône môžu na vašu náladu vplývať vyslovene pozitívne a môžu pomôcť uvoľniť sa, avšak tesne pred spaním sa silným, surovým parfumom musíte vyhýbať. Spánok je o tom, aby ste zmiernili vplyvy vonkajšieho sveta, do čoho nezaraďujeme iba vylúčenie svetla, ale aj vôní. Pokiaľ chcete mať v každom prípade na svojej pleti príjemnú, jemnú vôňu, potom použite niektorý z Manna penových krémov, alebo si na tvár nastriekajte trocha Manna santalovej kvetinovej vody.

4. Intenzívna fyzická aktivita

Keď na fyzickú aktivitu máte čas iba na konci dňa po práci, nebojte sa, dajte pozor iba na to, aby to nebolo tesne pred spánkom. Keď napríklad chodíte behať a už je neskoro, radšej to nechajte na ráno, pretože po väčšom, zaťažujúcom tréningu budete pravdepodobne ešte hodiny plní energie. Vo večerných hodinách robte namiesto silného kardio tréningu radšej naťahovanie, relaxačné cvičenia, akými sú napríklad joga, thai chi, alebo pilates.

5. Alkohol a fajčenie

Mnohí sa mylne domnievajú, že po poháriku vína sa bude spať lepšie. Je možné, že alkohol omamuje, bráni však hlbokému spánku. Preto bude oddych iba povrchný, spánok plytký a zobúdzanie sa ťažké. Pri veľkom množstve alkoholu zase budete musieť počítať ešte aj s bolesťou hlavy ako vedľajším účinkom. Fajčenie tiež nevplýva priaznivo na kvalitu spánku. Nikotín stimuluje organizmus, preto je zaspávanie ťažšie. Nie je dobrým nápadom ani to, pokiaľ pred spaním vypijete veľké množstvo vody. O pár hodín sa určite zobudíte a budete musieť ísť na záchod, počas jednej noci možno aj viackrát. Práve preto odporúčam, aby ste približne 1,5 hodiny pred spaním už nepili.

Páčil sa Vám článok? Zdieľajte ho s Vašimi známymi, aby si ho mohli prečítať aj oni.

Pripomienky

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený! Tu sa môžete prihlásiť

Ceníme si Vašu vernosť!

Éra zliav počítaných v percentách sa skončila, pretože chceme, aby ste ako člen Manna Klubu získali nenapodobiteľnú starostlivosť a ešte viac výhod. Manna Klub sme vytvorili práve preto, aby boli pre Vás pripravené aktuálne ponuky čo najprehľadnejšie.

Zistite viac