Určite ani pre vás nie je žiadnou novinkou, že vkusne zabalený kozmetický prípravok má na vás vplyv už aj svojím vzhľadom. Zodpovedne a pekne navrhnuté balenie má však omnoho väčšiu silu: má pre vás odkaz.
Napríklad také balenie mydla nemôže mať iba ten cieľ, aby poskytlo hygienickú ochranu, alebo aby kričalo na potenciálneho zákazníka: „kúp si ma”.
Ešte dôležitejšou úlohou (dokonca poslaním) je, aby vypovedalo o základných hodnotách značky, o takých, akou je napríklad ochrana životného prostredia.
Farby a vzory majú svoj odkaz
Farby môžu zásadne ovplyvniť naše rozhodnutia pri nakupovaní, preto to návrhári obalov na celom svete využívajú uvedomelo, premyslene. Napríklad modré balenie môže vyžarovať pokoj a dôveryhodnosť, červené energiu, vášeň, vzrušenie, žlté pohodu, veselosť, ružové ženskú eleganciu, čaro – zelené zase prirodzenosť.
V ideálnom prípade sa zovňajšok nielen stretne s vnútornými hodnotami, ale donúti aj k zamysleniu, takmer máme tendenciu sa s ním porozprávať.
Napríklad baleniami Manna mydiel, ktoré sa tento rok vynovili a sú viac priateľské k životnému prostrediu, pripomíname najkrajšie motívy prírody (bujarú vínnu révu, kvetinové motívy), také, ktoré svojimi tvarmi predstavujú kolobeh života, znovuzrodenie.
Aj farbami vyjadrujeme viac o produkte: aj samotné balenie Manna Čistiaceho mydla na tvár – White satin je v slonovinovej farbe, na ktorej sú rôzne, biele rastlinné motívy. Jemné a vzdušné, ako samotné mydlo, ktoré je najlepším priateľom suchej a citlivej pleti.
Dôležitým odkazom je aj výber baliaceho materiálu
Keď vás farba balenia zaujala a vyvolala vo vás emócie, bodku na „i“ môže dať jeho materiál.
A to tým, ako a z čoho sa vyrába.
V Manne sa vyrábajú ručnou prácou nielen mydlá, ale aj samotné balenie.
Moji kolegovia balia mydlá do papiera veľmi starostlivo, preto si môžete byť istí, že remeselnícku prácu nájdete v Mannách aj z tohto hľadiska.
Našu filozofiu prirodzenosti bez chemikálií dobre odzrkadľuje aj naše balenie: svoje mydlá balíme výlučne do papiera priateľského k životnému prostrediu – samozrejme ručne.
(V tomto našom článku z minulosti si môžete prečítať o filozofii Manny, kde vám predstavím 10 dôvodov, pre ktoré sa oplatí používať Mannu. Keď ste zvedaví na zákulisné informácie o vynovení obalov, v našom blogu kliknite sem.)
Keď Vianoce, tak balenie darčekov…
Blížiacimi sa sviatkami je mimoriadne aktuálna téma balenia darčekov.
Asi nemusím hovoriť, že osobný, zmysluplný darček nie je potrebné zabaliť do celofánu, umelohmotného, alebo iného obalu menej priateľského k životnému prostrediu len preto, aby ste ním urobili radosť. Recyklovaný papier môže objať darček rovnako pekne a elegantne, ako klasický, umelý baliaci papier „plný vzorov“ – a aj tým produkujete počas sviatkov menej odpadu.
Ale aj preto, lebo je vyrobená z papiera, vďaka čomu ňou môžete nahradiť umelohmotné balenie. Po prevzatí darčeka obdarovaný zaručene nebude chcieť túto elegantnú krabičku vyhodiť.
Obal ktorého prírodného Manna mydla sa vám páči najviac? Som zvedavá na váš názor, poobzerajte sa medzi Mannami a napíšte nám to!
Pripomienky
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený!