Získajte hodnotné darčeky! Podrobnosti>>

Jedlá na zmiernenie zápalu a bolesti
jedlá na zmiernenie zápalu a bolesti

Jedlá na zmiernenie zápalu a bolesti



Aký je váš prah bolesti? Pokiaľ vás rozbolí hlava, ako dlho vydržíte bez lieku proti bolesti?


Ani vy nepreferujete lieky proti bolesti a pokiaľ je to možné, hľadáte radšej prírodné riešenie?


Nemáte chuť si vziať horkú tabletku? Tak to nerobte! Pokiaľ nejde o skutočne neznesiteľnú bolesť, ale iba o mierne, ustávajúce príznaky, oplatí sa najprv hľadať také riešenia, ktoré ich v krátkom čase zmiernia, pomocou ktorých sa tá určitá bolesť hlavy, alebo iný zápalový zlý pocit zmiernia.

Na výber máte liečivé čaje, homeopatické prípravky, ale je dobré vedieť, že existujú aj niektoré jedlá a potraviny, ktoré disponujú analgetickými účinkami.

Prečo je dobré to mať na pamäti?

  • Pretože skutočne nie je potrebné si okamžite vziať nejaký liek
  • Pretože nielen zmierňujú zlý pocit, ale navyše sú aj chutné
  • Ak aj nie všetky, niektoré určite nájdete aj vo svojej chladničke a nemusíte pre ne chodiť ďaleko

Tu je aspoň čiastočný zoznam spomínaných jedál a potravín:

  • Čučoriedky
  • Kajenské korenie
  • Zeler: podľa jedného výskumu táto zelenina obsahuje takmer 20 zložiek zmierňujúcich zápal. Verili by ste?
  • Čerešne: podľa jedného amerického výskumu jedna zo zložiek ovocia má rovnaké účinky, ako aspirín.
  • Zelenolistá zelenina: (tmavozelená) špenát, listový kel. Vďaka obsahu horčík a vápnika zmierňujú príznaky.
  • Ryby: olej, ktorý ryby obsahujú účinkuje na imunitný systém priamo tak, že v priebehu krátkej doby zmierňuje príznaky zápalu.
  • Ľanové semienka: Vďaka vysokému obsahu oleja pomáha pri zmiernení bolesti. Pokiaľ je to možné, pridajte malé množstvo ľanového oleja do smoothie, do cesta na palacinky, alebo do ktoréhokoľvek jedla.
  • Zázvor: Jeho účinky možno porovnať s účinkami liekov na zmiernenie zápalu.
  • Maliny, jahody, moruše: Podobne, ako čerešne, môžu znižovať bolesť.
  • Kurkuma: indické gazdinky údajne nie náhodou pridali túto exotickú koreninu so zaujímavým názvom do národného pokrmu - curry. Veľmi dobre poznali liečivú silu a prospešné účinky zázvoru.
  • Orechové plody: surové, nesolené obsahujú hodnotné omega 3 mastné kyseliny, následkom čoho môžu zmierniť zápaly.
  • Klinček: v prípade bolesti zubov (no nie namiesto zubára!)

Samozrejme, aj tu je dôležité pravidlo, že najlepšie je konzumovať sezónne ovocie. V mrazenej forme majú totiž tieto iba minimálne množstvo obsahu vitamínov, oproti pôvodnému. Ani to nie je jedno, v ktorom ročnom období ich konzumujete.

Páčil sa Vám článok? Zdieľajte ho s Vašimi známymi, aby si ho mohli prečítať aj oni.

Pripomienky

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený! Tu sa môžete prihlásiť

Ceníme si Vašu vernosť!

Éra zliav počítaných v percentách sa skončila, pretože chceme, aby ste ako člen Manna Klubu získali nenapodobiteľnú starostlivosť a ešte viac výhod. Manna Klub sme vytvorili práve preto, aby boli pre Vás pripravené aktuálne ponuky čo najprehľadnejšie.

Zistite viac